گزارشی از وضعیت پروژه حرم تا حرم (قطعه گرمسار-سمنان) در مهرماه 98


5 سال پیش ، یکشنبه 21 مهر 1398

محور گرمسار- سمنان در آزادراه حرم تا حرم به طول 114/5 کیلومتر به عنوان اولویت دوم اجرایی پس از قطعه قم-گرمسار در دست مطالعه و اجرا قرار گرفته است. این بخش از آزادراه شامل سه قطعه 31، 54 و 29/5 کیلومتری است.


به گزارش روابط عمومی راه‌یاب ملل، قطعه اول آزادراه از اواسط تابستان 98 به دلیل مشکلاتی نظیر عدم تعیین تکلیف وضعیت عبور مسیر در شهرک صنعتی گرمسار، وجود زمین‌های زراعی و باغات در مسیر این قطعه از نظر کارگاهی تعطیل شده و موضوع در سطح مدیران در دست بررسی است. البته عملیات خاکبرداری و ساخت ابنیه آغاز شده است.

عملیات عمرانی درنظر گرفته شده در این قطعه به عنوان بخش ابتدایی آزادراه و کمربندی گرمسار و آرادان به صورت احداث 6 خطه است و شرکت مهندسین مشاور ره‌آور مسئولیت مطالعات آن را برعهده دارد. در قطعه دوم عملیات عمرانی با روند مطلوبی درحال اجراست.

عملیات اجرایی این قطعه 54 کیلومتری به صورت تعریض یکی از باندهای موجود و استفاده از باند دوم به عنوان شارع عام است. مطابق آمار، عملیات خاکریزی، خاکبرداری، بسترسازی، زیراساس و پخش مصالح اساس فراتر از برنامه پیش‌بینی شده درحال اجراست.

همچنین کارخانه آسفالت در این بخش راه‌اندازی شده و بزودی شاهد پخش آسفالت در این بخش هستیم.  البته وجود معارضی مثل تیرهای چراغ برق و عبور خطوط لوله نفت و گاز در این بخش از موانعی است که به نظر می‌رسد در صورت عدم رفع آن در آینده نزدیک منجر به کندی عملیات عمرانی شود.

مطالعات و تهیه نقشه‌های  قطعه سوم آزادراه که  حدفاصل شهر سرخه تا سمنان را شامل می‌شود از سوی شرکت مهندسین مشاور طرح آفرينان هزاره امید در درست اجرا است این شرکت همچنین مسئولیت مطالعات قطعه دوم را نیز بر عهده دارد. عملیات عمرانی مدنظر برای این قطعه از آزادراه نیز مانند قطعه اول به صورت احداث 6 خطه است.

خاطرنشان می‌شود، شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل به عنوان مشاور کارفرما (شرکت ساخت و توسعه زیر بنا های حمل و نقل کشور) در کنترل مهندسی مطالعات صورت گرفته از سوی شرکت‌های مهندسین مشاور ره‌آور و طرح آفرينان هزاره امید و به عنوان دستگاه نظارت مسئولیت نظارت بر فعالیت‌های پیمانکار (قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء) را بر عهده دارد.

بدون تصویر