یک گالری مخصوص برای حیوانات


5 سال پیش ، یکشنبه 7 مهر 1398

احداث گالری مختص تردد حیوانات و احشام مردم منطقه در محور تیژ تیژ گاران اقدامی به‌روز و شایسته‌ تقدیر است که علاوه بر حفظ زیست‌بوم منطقه از بروز خسارات مادی هب مردم منطقه نیز جلوگیری می‌کند.


به گزارش روابط عمومی راه‌یاب ملل پروژه احداث محور جدید سنندج - مریوان (واریانت تیژتیژ گاران) در 6 قطعه در دست اجراست و شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل، مسئولیت نظارت بر  قطعات یک، چهار، پنج و شش این پروژه را برعهده دارد.

یکی از نکات جالب توجه در محور جدید احداث سازه‌هایی است که در  قطعه 6 به منظور حفاظت از محیط ‌زیست و تردد ایمن حیوانات بنا شده است.

سلمان رستمی، مهندس ناظر شرکت راه‎‌یاب ملل در قطعه 6 در این‌باره می‌گوید: با هدف احترام به محیط زیست و اجرای زیرساخت‌های توسعه منطقه‌ای در سه بازه اقدام به احداث سازه هایی برای عبور حیوانات شده است.

رستمی با بیان این نکته که احداث این‌نوع سازه‌ها در کشور عمر کوتاهی دارد گفت: شرکت ساختمانی پاوان به عنوان پیمانکار این بخش از پروژه، یک دستگاه روگذر و دو دستگاه گالری  را در این قطعه احداث کرده است که از این بین ساخت روگذر تکمیل شده و یکی از گالری‌ها پیشرفت فیزیکی 85 درصدی و دیگری در مرحله خاک‌برداری و پی‌کنی است.

گفتنی است چندی قبل مظفربیگلر مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل و استاندار کردستان با حضور در قطعات پنج و شش پروژه سنندج- مریوان مشکلات و موانع پیرامون طرح را بررسی کردند. مدیرعامل راه‌یاب ملل در جریان ابن بازدید اعلام کرد که « چنانچه در روند تامین اعتبار مشکلی به‌وجود نیاید، امکان بهره‌برداری از پروژه به لحاظ فنی در تابستان 99 فراهم خواهدشد.» اخبار بازدید را در اینجا بخوانید.

بدون تصویر