تاثیر بازشدن تونل 27 چپ در تسریع عملیات عمرانی قطعهB2


5 سال پیش ، سه شنبه 16 مهر 1398

تونل 27 چپ اگرچه 8 درصد از کل مسیر قطعه b منطقه 2 آزادراه را شامل می‌شود اما بازشدن مسیر تردد آن نقش بسزایی در پیشرفت عملیات عمرانی خواهد داشت.


به گزارش روابط عمومی راه‌یاب ملل، مسیر عبور تونل 27 چپ آزادراه تهران-شمال که در قطعه B  منطقه 2 این آزادراه واقع شده است در هفته جاری باز شد.

براساس این گزارش، این تونل 466 متری به همت مهندسان گروه مشارکت انصار (نصره کرمانشاه) به عنوان پیمانکار طرح، شرکت ایران اُستن به عنوان شرکت مشاور و ذیل مدیریت طرح شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل احداث شده است.

مطابق طرح، عملیات عمرانی این تونل در دو مسیر ورودی و خروجی به ترتیب در آبان 97 و دی ماه 96  استارت زده شد و در دهه اول مهر ماه سال جاری به هم متصل شد.

این بخش از تونل اگرچه تنها 8 درصد از کل 5965 متر قطعه B را تشکیل می‌دهد اما گشایش مسیر تردد آن  تا حد زیادی موجب تسریع در روند اجرای عملیات عمرانی از سوی پیمانکار خواهدشد

. تا پیش از این به دلیل مسدود بودن این بخش از قطعه B2 عوامل اجرایی بالاجبار بخشی از تجهیزات را از جاده قدیم  (جاده چالوس)  به بخش‌های بعدی این قطعه منتقل می‌کردند که با گشایش این تونل، ارتباط از دره سرخدر تا حسنکدر برقرار شد.

خاطرنشان می‌شود؛ منطقه 2 آزادراه تهران –شمال حدفاصل سه‌راهی شهرستانک تا پل زنگوله و به طول تقریبی 22 کیلومتر است که شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل مسئولیت مدیریت طرح در این منطقه از آزادراه را برعهده دارد.  

بدون تصویر