گزارشی از وضعیت فرودگاه سقز


5 سال پیش ، چهارشنبه 27 شهریور 1398

روز گذشته جلسه ارزیابی وضعیت پروژه فرودگاه سقز در دفتر فرمانداری این شهر برگزار شد و اعضای حاضر در جلسه به بحث پیرامون میزان پیشرفت پروژه در دو بخش ابنیه و باند پرداختند.


به گزارش روابط عمومی راه‌یاب ملل، این جلسه با حضور محمد رضا زحمت‌کشان سرپرست دفتر عمران و توسعه فرودگاه‌های کشور، محسن بیگلری نماینده مردم شریف سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، محمدصدیق‌ ثابتی مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان و کامیل کریمیان فرماندار محترم شهر سقز و تیم مدیریت پروژه فرودگاهی شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل به سرپرستی عدنان رستمی برگزار شد. 

مطابق آمار ارائه شده، در بخش باند عمده عملیات فعلی شامل خاک‌برداری، خاک‌ریزی، احداث دو دستگاه  آب‌رو و جاده پیرامونی و دیوار حراستی به طول 8500 متر است. براساس برنامه از پیش تعیین شده حجم کل خاک‌برداری 768000 مترمکعب درنظر گرفته شده است که شامل خاک‌برداری باند، استریپ، جاده پیرامونی، اپرون و تاکسی‌وی می‌شود.

حجم خاک‌ریزی پروژه نیز طبق نقشه 625000 مترمکعب است که شامل خاک‌ریزی دانسیته (باند) و استریپ و خاک‌ریزی سنگی (راکفیل) باند و استریپ می‌شود.

در بخش ابنیه، عملیات عمرانی فرودگاه سقز شامل ساخت ترمینال و ساختمان جنبی است. این بخش از پروژه پیشرفت بیش از 58 درصد داشته و برآوردها نشان‌می‌دهد که طرح بر اساس تقویم زمان‌بندی شده در خرداد‌ماه 1399 تکمیل و آماده بهره‌برداری شود. 

خاطرنشان می‌شود؛ پروژه ساخت فرودگاه سقز از سال 1384 در دستور کار قرار گرفت و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان کارفرمای طرح  پس از برگزاری مناقصه، در سال 97 مسئولیت نظارت بر عملیات عمرانی این پروژه را به‌عهده شرکت مهندسین  مشاور راه‌یال ملل گذشته است.

بدون تصویر