گوشه‌ای از تلاش مهندسان راه‌یاب ملل در توسعه راه‌های کشور


5 سال پیش ، سه شنبه 12 شهریور 1398

وقتی صحبت از مطالعات مهندسی در حوزه راه به خصوص راه‌های جاده‌ای به میان می‌آید، کمتر کسی تصور حضور در ارتفاعات و گذر از مسیرهای صعب‌العبور را برای مهندسان متصور است، این درحالی است که یک طرح موفق نیازمند یک بررسی میدانی دقیق است.


تصور بخش عمده‌ای از افراد جامعه و حتی جمع قابل توجهی از دانشجویان رشته‌های مهندسی از مبحث مطالعات، نشستن پشت میز کار و ترسیم مسیر براساس نقشه‌های ماهواره‌ای است.

اما واقعیت این است که برای داشتن یک طرح دقیق لازم است که تیم مطالعاتی با حضور در منطقه قدم به قدم جغرافیای مسیر را شناسایی کند.

مطالعات مربوط به قطعه دستگرد تا لیروک که در شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل صورت گرفته نیز از این قاعده مستثنی نیست. تیم مطالعاتی شرکت راه‌یاب ملل طی 5 روز کوه‌پیمایی و بیش از 40 کیلومتر پیاده‌روی در مسیرهای صعب‌العبور تلاش کردند تا ساکنان روستاهای این منطقه از نعمت راه بهر‌مند شوند.

ارزش کار مهندسان و مجموعه راه‌یاب ملل زمانی مشخص می‌شود که بدانید، «گرگر» انگشتان ده‌ها نفر از اهالی روستاهای منطقه را قطع کرده یا اینکه دانش‌آموزانی که صبح برای رفتن به مدرسه از خانه بیرون رفتند و پس از گذر‌ از مسیر پوشیده از برف، غروب به مدرسه رسیده‌اند.

امید آن می‌رود که با آغازعملیات اجرایی این مسیر و  قطعه بزنوید تا دستگرد که هردو در شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل طراحی  شده‌است، 101 روستای منطقه الیگودرز با اتصال به شبکه مواصلاتی کشور از نعمت راه و خدمات‌رسانی مناسب برخوردار شوند.

گوشه‌ای از تلاش مهندسان راه‌یاب ملل در روند مطالعات و همچنین صحبت‌های مردم منطقه در اینجا ببینید.

بدون تصویر