رکوردهایی که در طولانی‌ترین آزادراه ایران ثبت شد


5 سال پیش ، یکشنبه 10 شهریور 1398

آزادراه حرم تا حرم را می‌توان مهمترین محور مواصلاتی کشور به لحاظ حجم تردد مسافر و ترانزیت دانست. در قطعه دوم این آزادراه که تحت نظارت شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل در دست اجرا است، رکوردهای متعددی رقم خورده که منجر به افزایش سرعت اجرا و فراتر از تصور برنامه‌ریزان شده است.


 آزادراه حرم تا حرم، به طول تقریبی 1000 کیلومتر طولانی‌ترین آزادراه کشور و یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی است که با عبور از 5 استان نقش بسزایی در افزایش استانداردهای ترافیکی کشور خواهد داشت.  

قطعه دوم این آزادراه که در مسیر جاده ابریشم قدیم واقع شده و از ظرفیت بالای ترانزیتی برخوردار است، به طول تقریبی 115 کیلومتر تحت نظارت شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل در دست اجراست.

رکوردهای قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم

یکی از ویژگی‌های بارز این قطعه نسبت به دیگر قطعات پروژه، رکوردهای متفاوتی است که سبب شده سرعت کار در این قطعه از آزادراه فراتر از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باشد.  

رکوردهایی نظیر 538 مترمکعب بتن‌ریزی در یک روز، 77 کیلومتر تعریض در چهارباند، کاهش هزینه‌های عمرانی به دلیل مطالعات مجدد هیدرولوژی که در شرکت مهندسین مشاورراه‌یاب ملل صورت گرفت و منجر به حذف 200 آبرو شد؛ در کنار خط پروژه بهینه سرعت انجام کار را تا حد قابل توجهی بالا برده است.

انتظار آن می‌رود که با تداوم این روند و حمایت از این پروژه ملی، 20 میلیون مسافری که سالانه از جاده فعلی تردد می‌کنند در شهریورماه 1400 امکان استفاده از این آزادراه را داشته باشند.  

نقش مثبت راه‌یاب ملل در دو آزادراه‌ مهم کشور

هم اکنون در کشور هزار و 260 کیلومتر آزادراه در حال ساخت است. این آزادراه ها در 16 محور و در قالب 10 پروژه  ساخته می‌شود و شرکت مهندسین مشاور راه‌یاب ملل در دو آزادراه حرم تا حرم و آزادراه تهران-شمال به عنوان ناظر و مدیر طرح نقش فعالی در اجرای پروژه‌ها دارد. نمود بارز نقش‌آفرینی مهندسان راه‌یاب ملل نیز پیشرو بودن قطعات تحت هدایت این شرکت در دو پروژه کلان آزادراهی کشور نسبت به دیگر قطعات در دست اجرا است.

بدون تصویر