مشروح گزارش آخرین وضعیت پروژه یزد به طبس


5 سال پیش ، یکشنبه 28 مهر 1398

محور یزد به طبس از کریدورهای اصلی جنوب به شرق کشور و اصلی‌ترین راه حمل و نقل ترانزیتی از بنادر جنوبی کشور مانند بندر شهید رجایی به مشهد مقدس است و مهندسین مشاور راه‌یاب ملل مسئولیت مشاور در پروژه را بر عهد دارد.


به گزارش روابط عمومی راه‌یاب ملل، محور یزد به طبس از کریدورهای اصلی جنوب به شرق کشور و اصلی‌ترین راه حمل و نقل ترانزیتی از بنادر جنوبی کشور مانند بندر شهید رجایی به مشهد مقدس است. با توجه به ترافیک سنگین این مسیر لزوم احداث باند دوم به عنوان باند برگشت بسیار ضروری بود.

قطعه اول این باند به طول  43 کیلومتر از ابتدای سه راهی طبس در محور یزد به اردکان آغاز و 12 کیلومتری شهر خرانق در مسیر یزد  به طبس ختم می‌شود. 

عملیات احداث (پیمانکاری) باند دوم این محور از سوی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عهده شرکت سیمین سپاهان اصفهان گذاشته شده و مهندسین مشاور راه‌یاب ملل  به عنوان مشاور در این پروژه فعالیت می‌کند.

درحال حاضر پیشرفت واقعی پروژه حدود 10 درصد برآورد می‌شود و عملیات زیرسازی و ابنیه فنی در درست اجراست.  هرچند مطابق برنامه زمان اجرای پروژه 36 ماه در نظرگرفته شده اما با توجه به برخی مشکلات در تامین مالی پروژه و همچنین معارضت با زمین‌های منابع طبیعی سرعت پیشرفت کار تا حدی با کندی مواجه شده است.

  با توجه به حجم بالای تصادفات جاده‌ای در این محور و همچنین ارزش ترانزیتی این مسیر امید آن می‌رود که با رفع موانع موجود باند دوم محور یزد- طبس در آینده نه چندان دور احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

بدون تصویر